نوشته شده توسط : علی

لیبل حرارتی

لیبل حرارتی یکی دیگر از برچسبهای رایج است که از مشخصه اصلی آن می توان به عدم نیاز به ریبون هنگام چاپ اشاره کرد. این لیبل ها را می‌توان بدون استفاده از ریبون و با استفاده از لیبل پرینترهای حرارتی (پرینترهایی که با روش انتقال گرما کار می‌کنند) چاپ گرفت. البته شایان‌ ذکر است که متنی که به این صورت چاپ می‌شود معمولاً در مقایسه با متنی که با استفاده از ریبون چاپ می‌شود کم‌ رنگ‌ تر و دارای ماندگاری پایین‌تری می‌باشد جنس لیبل حرارتی یا Thermal کاغذی با پوششی حساس به حرارت بوده ،لیبل حرارتی در دو نوع عادی و واترپروف (ضد آب) است که نوع Waterproof آن در محصولات پروتئینی که در برخی موارد در معرض رطوبت هستند استفاده می شود.عمده مصارف لیبل حرارتی (ترمال) درصنعت پوشاک، فروشگاهها و ترازوهای فروشگاهی، صنایع غذایی و آزمایشگاه هاو بیمارستان هاست.از کاربردهای برچسب حرارتی میتوان به مکانیزه کردن سیستم های فروشگاهی اشاره کرد، برچسبهای حرارتی (لیبل ترمال ) مخصوص ترازوهای فروشگاهی که مجهز به چاپگر حرارتی میباشند،نوعی دیگر از این برچسبها به شمار می آیند.(لیبل ۴۰×۵۰  ، ۴۰×۵۷   ، ۶۰×۴۰ )

برای خرید لیبل حرارتی به سایت label-shop مراجعه کنید..!

شایان ذکراست که  اگر لیبل حرارتی در معرض گرما و نور خورشید قرار بگیرد سیاه می شود وخوانایی خود را ازدست می دهد.بر روی لیبل حرارتی (ترمال) با استفاده از ریبون وکس هم میتوان چاپ انجام داد که در اینصورت از مقاومت و ماندگاری بسیار بالایی برخوردارخواهد گشت.
لیبل های حرارتی(ترمال) در جنس ها و زیره های (مومی، سیلیکون) گوناگونی موجود میباشد که از لحاظ نوع چسب باهم تفاوت دارند.به عنوان مثال لیبل متناسب با لوله های پلاستیکی در آزمایشگاه ها، لیبل حرارتی پرچسب است چون این مدل لوله ها یکبارمصرف بوده و نیازی به جداکردن لیبل نیست ؛اما لیبل متناسب با لوله های آزمایشگاهی شیشه ای ،لیبل کم چسب یا لیبل ریمو است که خاصیت جابه جا شوندگی دارد و اثر چسبی روی شیشه برجای نمی گذارد.لیبل های ترمال در زیره های زرد، سفید، آبی، پشت پرتغالی(پشت گلبهی) موجود است.
لیبل های حرارتی  شباهت بسیار زیادی به لیبل کاغذی دارد وهمچون لیبل کاغذی دربرابرکشش و آب و رطوبت مقاوم نیست.لذا برای حل این مشکل میتوان از لیبل صدفی حرارتی که هم خاصیت صدفی را داشته و هم خاصیت حرارتی را استفاده کرد .لیبل صدفی حرارتی در برابر کشش و پاره شدن مقاوم است و ازطریق حرارت یا ریبون میتوان روی آن چاپ انجام داد. لیبل حرارتی به لحاظ قیمت تا حدودی از لیبل های کاغذی معمولی گران تر می باشند که عدم نیاز به ریبون جهت چاپ ، این اختلاف را توجیه می کند.



:: بازدید از این مطلب : 361
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 8 / 2 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی محبوب این روزهای جهان محسوب می شود. شبکه ایی که در آن می توانید عکس ها و ویدیوهای خود را به اشتراک گذاشته و یا حتی درآمد بالایی از آن داشته باشید. اما برای کسب درآمد و یا تبدیل شدن به چهره ایی محبوب در اینستاگرام نیاز به فالوور یا خرید فالوور اینستاگرام دارید. در ادامه این مطلب به راحتی می توانید لایک ، بازدید و فالوور اینستاگرام داشته باشید.

اما چرا باید خرید فالوور اینستاگرام داشته باشیم ؟

همانطور که اشاره شد ، ما در دنیای رسانه های اجتماعی زندگی می کنیم. تا به امروز ، ماهانه بیش از ۹۰ میلیون کاربر فعال اینستاگرام وجود دارد  و تعداد کاربران فعال روز به روز در حال افزایش است! این که آیا شما به دنبال شهرت هستید ، یک هنرمند هستید یا یک تجارت کوچک دارید که قصد رونق دادن به کسب و کار خود را دارید ، اینستاگرام باید در صدر شبکه های اجتماعی شما دیده شود. با این حال ، اگر هیچ دنبال کننده و یا فالووری ندارید و یا حتی تعداد محدودی فالوور دارید ، از این شبکه اجتماعی هیچ سودی نخواهید برد ، و اینجاست که گلدفالوور وارد می شود! ما می دانیم که چگونه و با خاطری آسوده خرید فالوورهای اینستاگرام را برای شما آسان کنیم.

چرا باید از گلدفالوور خرید فالوور اینستاگرام داشته باشید ؟

  • تحویل فوری (افراد واقعی شما را دنبال خواهند کرد)
  • دنبال کنندگان و فالوورهایی با بالاترین کیفیت (بدون حساب های جعلی)
  • پشتیبانی ۲۴ ساعته از مشتری (ما نوید یک سرویس با کیفیت را می دهیم)
  • مورد استفاده صاحبان مشاغل و تأثیر گذاران اینستاگرام
  • ایده آل برای بازاریابی اینستاگرام

آیا داشتن تعداد زیادی فالوور در اینستاگرام به کسب و کار من کمکی می کند؟

بله قطعا به کسب و کار شما کمک می کند! وضعیت زیر را تصور کنید: شما به تازگی صفحه یک هنرمند را در اینستاگرام پیدا کرده اید ، اما تعداد افرادی که در حال فالوو کردن هنرمند هستند تنها ۷ نفر می باشند. سوالی که احتمالا از خودتان می پرسید این است که “چرا من باید این هنرمند با تعداد کمی از فالور را فالو کنم؟” و حالا عکس این موضوع را تصور کنید: شخصی به صفحه اینستاگرام شما مراجعه می کند و متوجه می شود که بیش از ۱۰۰۰ فالوور دارید. سپس سؤالی که او از خودش خواهد پرسید کاملاً متفاوت است “چرا با وجود این تعداد از فالوور ، من جزو فالوورهای این شخص نیستم؟” بنابراین داشتن صفحه ایی با تعداد فالوورهای بیشتر می تواند افراد بیشتری را به سمت شما و یا کسب و کار شما جذب کند ، که همین موضوع باعث می شود تا بتوانید با کمترین دردسر مشتری های خود را داشته باشید و شاهد رونق کسب و کار و یا بیشتر شدن شهرت خود باشید.

منبع : خرید فالوور اینستاگرام doctorwp



:: بازدید از این مطلب : 441
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 / 2 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

با ورود به بازار فرش شاهد آن هستیم که قیمت های مختلفی برای فرش ها درج شده است . اما آیا می دانید چه عواملی بر تعیین این قیمت ها موثرند؟ برای دانستن این موضوع در ادامه با ما همراه باشید.

 

باید بدانید که چند عامل در محاسبه قیمت فرش تاثیر دارند .یکی از این عوامل جنس الیاف می باشد . باید بدانید که الیاف ها جنس های مختلفی دارند و در کشورهای مختلف تولید می شوند برای مثال الیافی , که در آلمان تولید شده از الیاف تولید شده در ترکیه گران تر می باشد .از عوامل دیگر می توان تراکم بافت را, نام برد . برای آشنایی بیشتر با این موضوع با پرشین وی همراه باشید.

عوامل موثر بر محاسبه قیمت فرش

اگر شما هم به بازار فرش ماشینی سری زده باشید حتما شاهد تفاوت چشمگیر قیمت فرش‌ها بوده اید. شاید برای شما هم این سوال ایجاد شده باشد که علت اینهمه اختلاف قیمت در چیست؟

در این مطلب به بررسی علت این تفاوت قیمت‌ها در فرش ماشینی خواهم پرداخت. به طور کلی عوامل مختلفی, در تعیین قیمت فرش ماشینی اثرگذار است که در ادامه دو عامل اصلی آن را با هم بررسی خواهیم کرد

۱- جنس الیاف

یکی از مهم‌ترین عوامل در تعیین قیمت فرش، جنس و کیفیت الیاف به کار رفته در آن می‌باشد. در حال حاضر , عمده فرش‌های ماشینی در کشور از الیاف اکریلیک، پشم، پلی استر، و BCF تولید می‌شوند , که کدام از این ها دارای قیمت مخصوص به خود می‌باشند.

به طور کلی از لحاظ قیمتی می‌توان گفت فرش‌های پشمی و اکریلیک از قیمت بالاتری برخوردارند و فرش‌های BCF , و پلی استر در رده بعدی قرار می‌گیرند.

محاسبه قیمت فرش

روش محاسبه قیمت فرش

البته هر دسته از این الیاف خود دارای سطوح کیفی متفاوت می‌باشد. به عنوان مثال الیاف اکریلیکی که در کشور, آلمان تولید می‌شوند از سطح کیفیت بالاتر و به تبع آن از قیمت بالاتری نیز برخورداند و الیاف اکریلیک , ولید شده در کشورهایی از قبیل ترکیه و تایوان از کیفیت و قیمت کمتری برخوردار می‌باشند.

نکته دیگر در همین زمینه درصد اکریلیک به کار رفته در تولید فرش اکریلیک است. بدیهی است فرش‌های , که ۱۰۰ درصد اکریلیک هستند نسبت به فرش‌هایی که تنها درصدی از الیاف آن‌ها اکریلیک هستند , کیفیت بالاتری دارند.

از آنجا که تشخیص جنس الیاف امری تخصصی بوده و به راحتی مقدور نیست، بهترین راه برای اطمینان از , کیفیت فرش و قیمت آن، استفاده از برندهای معتبر و شناخته شده و خرید از فروشندگان , مورد اطمینان می‌باشد.

تاثیر تراکم بافت بر محاسبه قیمت فرش

۲- تراکم بافت

عامل تعیین کنده دیگر در قیمت فرش میزان تراکم آن می‌باشد. منظور از تراکم فرش تعداد گره‌های رنگ بافته شده , در فرش می‌باشد. هر فرش دارای دونوع تراکم است، تراکم عرضی و تراکم طولی.

تراکم عرضی فرش را شانه آن می‌گویند. شانه فرش عموما برحسب تعداد گره رنگ در هر متر حساب شده , و عامل اصلی تعیین قیمت فرش به شمار می‌رود چراکه با بیشتر شدن آن نقش‌ها ظریف‌تر می‌شوند.

یک راه حل ساده برای فهمیدن شانه فرش این است که هنگام خرید به پشت فرش نگاه کرده و تعداد, گره‌های آن را بشمارید.

برای مثال اگر فرش ۱۰۰۰ شانه معرفی می شود در ۱۰ سانتی متر از فرش باید ۱۰۰ گره وجود داشته باشد. تراکم طولی نیز شبیه همان تراکم عرضی است با این تفاوت که آن را در نصف فرش محاسبه نموده , و سپس در ۲ ضرب می‌کنند,

محاسبه قیمت فرش

عوامل موثر بر تعیین قیمت فرش

یعنی زمانی که گفته می‌شود فرشی تراکم ۱۰۰۰ دارد به این معنی است که باید در یک متر از طول آن ۵۰۰ گره , وجود داشته باشد. در مقیاس کمتر هم محاسبه به همین شکل است ,

یعنی به عنوان مثال در ۱۰ سانتی متر از یک فرش با تراکم طولی ۱۰۰۰ باید ۵۰ گره وجود داشته باشد, . نهایتا این‌که هرچه تراکم فرش بالاتر باشد ارزش بیشتری پیدا می‌کند و قیمت آن بالاتر می‌رود.

بر همین اساس فرش های ۱۲۰۰ شانه از بیشترین قیمت برخوردارند و فرش‌های ۱۰۰۰ شانه، ۷۰۰ شانه, و ۵۰۰ شانه به ترتیب در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 398
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 2 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

آیا خرید فالوور برای اینستاگرام مهم است؟

چرا فالوور اينستاگرام بخريم؟

اگر شما بتوانید به صورت اصولی و هدفمند از این شبکه ی اجتماعی استفاده کنید ما به شما قول می دهیم که در تجارت شما می تواند بسیار به شما کمک کند و باعث می شود که شهرت شما در این شبکه اجتماعی بیشتر شده و تجارت خود را به سمت موفقیت سوق دهید.

بسیاری از افرادی که در اینستاگرام فعال و در حال کسب در آمد از آن هستند می گویند: خیلی از صاحبان کسب و کارها فعالیت های خود را به سمت اینستاگرام آورده اند تا با استفاده از این پلتفرم خودشان را بهتر به سمع و نظر مخاطبان برسانند.

 

شما هم می توانید برای شروع به معرفی خود و یا محصولاتتان از خرید فالوور ارزان اینستاگرام شروع کنید.

البته ناگفته نماند که راه های دیگری هم برای جذب فالوور وجود دارد که دارای استراتژی و برنامه متفاوتی است. مانند فالوو کردن دیگران، پست کردن تصاویر و به اشتراک گذاری آنها با سایرین در شبکه های اجتماعی، کامنت گذاری و لایک زدن که باعث افزایش فالوور می شود ولی باید بدانید اینگونه روش ها بسیار زمان برده و باعث می شود برای رسیدن به فالوور دلخواه در بازه های زمانی مناسب نباشد.

بهترین استراتژی در جهت جذب فالوور به میزان دلخواه، خرید فالوور اینستاگرام می باشد بخصوص اگر شما بتازگی اکانت اینستاگرام ایجاد کرده و در صفحه خود فعالیت می کنید.

 

اما یک سوالی در این میان مطرح می شود چرا مسئله ی خرید فالوور اینستاگرام یا اصلا فالوور زیاد داشتن در اینستاگرام بسیار مهم است؟

چون بسیاری از کاربران زمانی که با صفحه شما برخورد می کنند و پست های شما را مشاهده می کنند تعداد فالوورهای شما را نیز حتما بررسی می کنند که اگر تعداد آنها بالاتر باشند ترغیب شده و شما را حتما فالوو یا اصطلاحا دنبال می کنند.

دقت داشته باشید که در خرید فالوور اینستاگرام محدودیتی در تعداد آنها وجود ندارد بعضی از پکیج های خرید فالوور به تعداد 100 و بعضی از پکیج ها 1000 تایی ارائه می شوند که می توان با انتخاب یکی از این پکیج ها و با توجه میزان بودجه خود فالوورها را سفارش دهید، توجه داشته باشید که پکیج ها بسیار متنوع و بیشتر هستند و این موضوع بستگی به جایی که قرار است فالوورها را خریداری کنید دارد. حتما در صورت نیاز از فروشنده بخواهید که پکیج های دیگری را که متنوع هستند نیز به شما معرفی کند.

سعی کنید فالوور اینستاگرام را از سایتی که معتبر و شناخته شده است خرید کنید،

نکته: صرف زمان برای ساخت یک پروفایل حرفه ای در اینستاگرام می تواند سرمایه گذاری عالی در فضای آنلاین باشد.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 28 / 1 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

ایزوگام چیست؟

نام بازرگانی گونه‌ای عایق آمادهٔ ضد نم و رطوبت برای پوشاندن پشت بام، استخر و مانند آن است . ایزوگام پوششی است برای عایق کردن که برای جلوگیری از رخنه و نفوذ آب به‌کار می‌رود، و از فرآورده‌های نفتی بدست می‌آید . عایق بندی رطوبتی ساختمان‌ها که تا چهل سال گذشته به صورت سنتی، با آسفالت و قیر گونی انجام می‌گرفت با پیدایش عایق‌های رطوبتی و مزیت‌های این نوع عایق‌ها به تدریج جای خود را به این عایق‌ها دادند . امروزه در بیش‌تر ساختمان‌ها چه در مرحلهٔ پی و فونداسیون و چه در ایزولاسیون دیوارها، سرویس‌ها و پشت بام، ایزولاسیون با لایه عایق رطوبتی انجام می‌گردد .

 

دسته بندیهای ایزوگام

ایزوگام بر اساس نوع لایه های به کار رفته (تیشو و پلی آستر) به دو دسته تقسیم می شود : 1. ایزوگام تک لایه ( شامل پلی استر دوخته( این نوع ایزوگام به نسبت نوع دو لایه ظریف تر و قابلیت انعطاف بیشتری را دارد. 2. ایزوگام دو لایه (شامل تیشو و پلی استر) این نوع ایزوگام ضخیم تر از نوع تک لایه بوده و دارای استحکام بیشتری می باشد. ایزوگام بر اساس پوشش آلومینیمی روی آن به دو دسته تقسیم می شود : 1. ایزوگام با روکش آلومینیم با توجه به روکش آلومینیمی، این نوع ایزوگام در جاهایی که در تابش نور مستقیم آفتاب است کاربرد زیادی دارد . 2. ایزوگام بدون روکش آلومینیم این نوع ایزوگام بیشتر جهت عایق کاری سرویس های بهداشتی، پی و ... به کار می رود .

سوالی که برای اکثر مشتریان که در آپارتمان در تهران سکونت دارند در مورد نحوه محاسبه وقیمت ایزوگام آپارتمان می باشد به این شرح است:

۱-نحوه محاسبه قیمت ایزوگام در اپارتمان چگونه محاسبه میشود؟
لازم است که بدانیم مبنای محاسبه بر حسب متراژ ایزوگامی است که در سطح مورد نظر استفاده ونصب میشود واینکه متراز سطح برای محاسبه متراژ محاسبه نمیشود واختلاف متراژ نیز به خاطر اور لب ایزوگام که معملا ۱۰ سانتی متر است وتیکه کاریهای دور پشت بام ودیواره های اطراف ودور کانالهای کولر و… میباشد
۲-آپارتمان ما ۱۰۰ متر است چقدر ایزوگام مصرف میشود؟
در جواب باید بگویم که برای محاسبه حدودی باید سطح پشت بام را دقیقا متراژ زد اگر پشت بام شما ۱۰۰ متر باشد حدودا ۱۲۰ متر ایزوگام نیازاست یعنی اینکه ۲۰درصد به متراژ اضافه میشود.

۳– چه نوع ایزوگامی را انتخاب کنم؟آیا برندهایی که موجود است با هم متفاوت است؟
بهتر است که ایزوگامی را انتخاب کنید که دارای استاندارد ملی ایران باشد ودولایه bpp باشد.معمولا بعضی از کارخانه ها با توجه به رقابتی شدن کیفیت محصول را کاهش میدهند وقیمت ایزوگام را پایین می اورند یعنی اینکه رقابت با قیمت را سر لوحه کار خود قرار داده اند،خوشبختانه بعضی از کارخانه ها رقابت با کیفیت را سر لوحه کار قرار میدهند که بهتر است مشتری کیفیت را بسنجد واقدام به خرید نماید.



:: بازدید از این مطلب : 347
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 27 / 1 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

بیوگرافی حمید هیراد

 

 

حمید هیراد متولد 1 بهمن 1370 در چابکسر، خواننده است

 

فارغ التحصیل فوق دیپلم رشته تاسیسات صنعتی می باشد که فعالیت خود را با شعر و ترانه سرایی شروع کرد و حالا خواننده بوده و درگیری بیماری سختی است

 

از روستای چابکسر

 

در روستای مُلک میان از توابع بخش چابکسر شهرستان رودسر گیلان می باشد و نام اصلی اش حمید حسین زاده با نام هنری حمید هیراد می باشد

 

عکس و بیوگرافی حمید هیراد

 

شروع با شاعری

 

از شش سالگی به موسیقی و شعر علاقمند شد

 

اما بصورت جدی فعالیت خود را از سال 85 وقتی 15 ساله بود با شعرسرایی شروع کرد و خیلی زود این علاقه سمت ترانه سرایی و علاقه به خوانندگی رفت

 

کلاس آواز

 

بعد از ترانه سرایی در اولین گام برای پرورش صدا به کلاس های موسیقی سنتی رفت و با چند کار نیمه حرفه ای استعداد خوب را محک زد اما شنیده نشد

 

 

ورود به شرکت آوازی نو

 

بعد از چند وقت از آغاز فعالیت از طریق آشنایی یکی از آهنگ هایش را به حسن اردستانی مدیر شرکت آوازی نو ارسال کرد که نظر آنها را برای همکاری متقاعد کرد

 

به این ترتیب او سال 1394 وقتی 24 ساله بود وارد این شرکت شد و تا یکسال روی نام هنری، استایل و نوع سبک کاری جدیدش کار شد

منبع



:: بازدید از این مطلب : 368
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 23 / 1 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

در اینجا قصد ورود به مباحث تخصصی در حوزه نت­‌های موسیقی را نداریم؛ قصد پرداخت دقیق به تاریخچه فنی شکل گیری سبک رپ، تغییر و تحولات و شاخه­‌های موسیقایی آن تاکنون را نیز نداریم؛ قصد بحث پیرامون حکم فقهی یا قانونی در مورد رپ­‌خوانی را نیز نداریم؛ و نهایتاً اگر چه در خلال بحث از برخی رپرها نام می­‌بریم اما قصد تبلیغ رپ و رپِرها را نیز نداریم و این نام بردن‌ها هرگز به منزله تأیید یا تطهیر رپرها نیست؛ بلکه محور این نوشتار، بررسی ژانرهای متنوع رپ و نقش فرهنگی- اجتماعی رپِرها در جوامع غربی و ایران است و اینکه آیا اساساً چیزی در دنیای رپ پیدا می­‌شود که قابلیت متناسب­‌سازی با فرهنگ ایرانی-اسلامی ما را داشته باشد؟

نگاهی به موسیقی رپ و رپرها؛ از نیویورک تا تهران +تصاویر و فیلم

رپ از کجا شروع شد و چرا؟

برخی ادعا کرده‌­اند ریشه موسیقی رپ به جامائیکا در دهه 1960 میلادی گردد، زمانی که خوانندگان در مراکز تفریحی به جای صحبت­‌ کردن در میان پخش دو موسیقی، ترجیح دادند در حین پخش آن صحبت کنند. برخی حتی به دوره‌­های گذشته در دو سه قرن پیش اشاره می­‌کنند که بردگان در محافل رقص و آواز خود چیزی شبیه به رپ می­‌خواندند. اما به هر حال موسیقی رپ ابتدا در آمریکا و در دهه 1970 میلادی به جهان معرفی شد، زمانی که خوانندگان آفریقایی-آمریکایی به دلیل مشکلات مالی توان شرکت در دوره­‌های آموزشی و یا تأسیس و استفاده از استودیوهای مجهز جهت ضبط ترانه خود را نداشتند. این سیاه­پوستان که از تبعیض و فقر خسته شده بودند، محتوای اعتراضی و عدالت‌خواهانه را در ترانه­‌های بی­‌نظم خود می­‌گنجاندند. سبک رپ، تسامحاً سبک «هیپ هاپ» هم گفته می­‌شود.

گسترش سبک رپ در آمریکا علاوه بر اینکه با اعتراضات عدالت­‌طلبانه سیاهان علیه نژادپرستی سیستماتیک همراه بود، دست­کم همزمان است با دو جنبش فکری و اجتماعی در جهان توسعه­‌یافته که بسیار به اختصار به آن دو اشاره می­‌کنیم:

- جنبش فکری پست مدرنسیم: این مکتب شامل همه نظریه‌­پردازانی است که به نوعی با قواعد خشک مدرنیسم در تعریف خاص از عقل، توسعه، خیر اخلاقی، سیر تاریخ، ساختار اجتماعی، سبک زندگی و مانند آن مخالف هستند و معتقدند این تعاریف، بی‌طرفانه و علمی نیست. برای مثال در تعریف مدرن از سیر تاریخ بشر، همه تحولات گذشته در یک سیر خطی تصور می­ شود که اوج تکامل آن در جوامع توسعه‌­یافته غربی قابل مشاهده است و بهترین سبک زندگی، همان سبک زندگی سفیدپوستان مرفه چند کشور معدود اروپایی و آمریکایی دانسته می‌شود. جالب اینکه یکی از ریشه­‌های اصلی پست­‌مدرنیسم، مخالفت با نگاه رشته­‌های مدرن مردم­شناسی و قوم‌­شناسی به اقوام آفریقایی و آسیایی است. پست­‌مدرن­‌ها معتقد بوده و هستند که مردم­‌شناسی مدرن، گویی تفاوتی میان پژوهش در یک گروه از انسان­های آفریقایی با گله­‌ای از حیوانات وحشی در جنگل­‌های آفریقا قائل نیست!

- جنبش اجتماعی چپ جدید: بلندشدن صدای دانشجویان چپ­گرا در اروپا به ویژه در فرانسه جهان غرب را با یک شوک بزرگ مواجه ساخت. شورش بزرگی که دانشجویان در 1968 به راه­‌انداختند، بدون گرایش به شوروی سابق، نسبت به رویه­‌های ظالمانه و فاصله طبقاتی در نظام سیاسی-اقتصادی لیبرالیسم معترض بود. ریشه این جنبش در مکتب فرانکفورت قرار داشت که یورگن هابرماس آخرین و برترین فیلسوف آن به شمار می­رود. جنبش تسخیر وال‌­استریت که به جنبش 99% نیز مشهور است، از نسل­های بعدی همان دانشجویان چپ­گرا محسوب می­‌شود.

نگاهی به موسیقی رپ و رپرها؛ از نیویورک تا تهران +تصاویر و فیلم

این گروه‌­ها مدعی هستند مارکسیسم اگر چه نمی­تواند یک نظام مطلوب را ایجاد کند، اما انتقاداتی که به نظام لیبرالیسم وارد می­کند قابل تأمل است. عمده توجه این گروه به ارتباطات پنهانی است که میان رسانه­‌های جمعی، ثروتمندان، سیاست­مداران و صاحبان صنایع در جوامع غربی وجود دارد، به گونه‌­ای که آزادی فکر و عمل را از شهروندان عادی گرفته و روز بروز به فاصله طبقاتی و امتیازات انحصاری در همه حوزه‌­ها می‌افزاید.

موسیقی رپ با همه این مفاهیم و حرکت­‌ها پیوند خورد و از دایره محدود سیاه­پوستان آمریکایی، به هر جایی که جوانانی معترض نسبت به وضعیت حاکم در جامعه یا حکومت وجود داشته باشند، کشیده شد. ابتدا سفیدپوستان به عنوان آهنگ­ساز و تنطیم‌­کننده در کنار خوانندگان سیاه­پوست ترانه ساختند اما به تدریج رپ­‌خوان­‌های سفیدپوست هم فراوان شدند.

دانلود آهنگ های رپ : https://hitmelodi.com/category/dl-new-music/dl-rap-music

 
Č


:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 23 / 1 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

اکسیژن عنصری است که توسط عموم مردم بواسطه نقش حیاتی آن شناخته شده است. بدون اکسیژن، انسان و دیگر موجودات زنده توانایی تنفس و زندگی کردن نخواهند داشت. اکسیژن نه تنها برای زنده ماندن مهم است، بلکه نقشی اساسی را در بسیاری از واکنش‌های شیمیایی بازی می‌کند. اکسیژن معمول‌ترین عنصر در پوسته زمین است و در حدود 20 درصد هوای تنفسی ما را تشکیل می‌دهد.

منشاء و تاریخچه اکسیژن

اکسیژن با جرم اتمی 15.9994 amu

در گروه ۱۶ از جدول تناوبی عناصر یافت می‌شود که به این گروه «کالکوژن» (Chalcogen) نیز می‌گویند. این عنصر در سالهای 1772 و 1774 به طور جداگانه توسط «شیل» (Scheele) و «پریستلی» (Priestly) کشف شد. نام اکسیژن را دانشمند فرانسوی آنتوان لاوازیه بر آن نهاد.

شیل، اکسیژن را از طریق یک آزمایش کشف کرد که در آن منگنز اکسید سوزانده می‌شد. او متوجه شد که منگنز اکسید داغ موجب تولید گازی می‌شود که او آن را «هوای آتشین» (Fire Air) نامید. شیل همچنین دریافت زمانی که این گاز با ذغال‌سنگ در تماس قرار می‌گیرد، جرقه‌های روشن و زیبایی را تولید می‌کند.

با وجود اینکه او این عنصر را کشف کرد اما یافته‌های علمی خود را تا ۳ سال بعد از آن منتشر نکرد که مصادف بود با کشف این عنصر توسط پریستلی. پریستلی آزمایش شیل را با کمی تغییرات در دستگاه‌های آزمایشگاه دوباره تکرار کرد. او از یک عدسی استفاده کرد تا نور خورشید را مستقیم به مرکوریک اکسید بتاباند. در نتیجه، او هوایی را کشف کرد که به کمک آن عمر یک موش آزمایشگاهی را ۴ برابر بیشتر کرد و همچنین آزمایش سوختن را با شدت بیشتری انجام داد.

برخلاف تمام این یافته‌ها، این دو دانشمند متوجه نشدند که دقیقا چه عنصری را کشف کرده‌اند. در نهایت این آنتوان لاوازیه بود که در سال 1775 به ماهیت اکسیژن پی برد.

اکسیژن در جو زمین

جو زمین در حال حاضر شامل ۲۱ درصد اکسیژن است. خرید گاز اکسیژن و یا تولید ان از راه‌های مختلفی به تولید می‌رسد. فرآیند «تجزیه فوتوشیمیایی» (Photochemical Dissociation) که در آن مولکول‌های آب توسط اشعه ماورا بنفش شکسته می‌شوند در حدود ۱-۲ درصد از اکسیژن ما را تولید می‌کند. فرآیند دیگری که موجب تولید اکسیژن می‌شود، فوتوسنتز است که توسط گیاهان و باکتری‌های فوتوسنتزی به تولید می‌رسد. واکنش کلی فوتوسنتز در زیر آورده شده است:

منبع



:: بازدید از این مطلب : 374
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 1 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

یکی از مهم ترین مشکلات برخی دانشجویان سرعت در نوشتن و بالاخص فهم مطلب همراه با نگارش آن است و این رویه یکی از مهم‌ترین روش‌های دانشگاه‌های کنونی ما بشمار می رود. در اینجا باید پرسید آیا دانشگاه و دانشجو می‌تواند صرفا با جزوه و جزوه‌نویسی به تعالی علمی برسد؟

نسبتا مشهود است که متاسفانه امروزه جزوه نویسی جز لاینفک مراکز علمی و آموزشی ما شده و در همین حال اگر دانشجویی جزوه ای ننویسد در حقیقت از کلاس درس جا خواهد ماند.

برای فهم بیشتر مساله جزوه نویسی نخست باید فهمی اجمالی از کاری به نام جزوه نویسی داشته باشیم و بپرسیم جزوه چیست و جزوه نویس در نوشته هایش دقیقا مشغول به چه کاری است؟ و سپس بهتر است به روشی بر محوریت دیالوگ اشاره و آن را راه گشا و جایگزین مناسبی بجای روش جزوه نویسی دانست.

 

جزوه نویسی؛ خوانش مطلق اساتید از متن

اغلب آنچه ما بعنوان جزوه می بینیم و می نویسیم و بهتر است بگوییم غالب آنچه امروزه در دانشگاه هایمان مرتکبش می شویم به معنای نوشتن اجمالی از درس و بحثی است که استاد گزیده کرده و خوانده و اکنون در سر کلاس می گوید و دانشجویان هم گفته های اساتید را بر روی نوار خام کاغذشان، ضبط می کنند و می نویسند و این دور ترم ها و سالها طول می کشد.

اما این گفتن و نوشتن بیش از اینکه گریبان دانشجویان رشته های فنی مهندسی و علوم پایه و همچنین رشته های تجربی را بگیرد گریبانگیر رشته های علوم انسانی شده که بیش از دیگر رشته ها نیاز به دیالوگ و بحث دارد و معانی در شاخه های مختلف علوم انسانی، مانند ریاضیات و تجربیات از قوام و اطلاق بیشتری برخوردار نیستند و شاهد نسبیت بیشتری در رشته های انسانی هستیم.

باید از اساتید دانشگاه هایمان و بالاخص اساتید محترم در حوزه علوم انسانی که روش جزوه نویسی را متد اصلی کار خود قرار داده اند پرسید: چرا به رغم اینکه می دانید اساسا علوم انسانی (به معنای تخصصی آن) از «دیالوگ» های برجای مانده سقراط و بزرگان آتن (در دوره آثار افلاطون) بوجود آمده و در واقع مدون شده؛ باز هم روش اصلی تان در تدریس، جزوه نویسی است؟ آیا جزوه نویسی به این معنا نیست که من معتقد به این گزیده ای هستم که برای شما دانشجویان می گویم و شما نیز لاجرم باید همین گزیده های من را بفهمید و این نظر را بنویسید؟

آیا بهتر و عقلانی نیست که منابعی دقیق و راه گشا برای اندیشیدن حول محور موضوع؛ انتخاب کرده و دانشجویان را پس از مطالعه، در کلاس به دیالوگ و چالش فکری سوق دهید؟ یکی از این منابع دقیق و راه گشا بخش دانلود جزوه سایت enproject است.

 

«فبک» فلسفه برای کودکان و نوجوانان

در اواخر سالهای ۱۹۶۰، وقتی متیو لیپمن در دانشگاه کلمبیا واقع در نیویورک در رشته فلسفه مشغول تدریس بود، متوجه شد که دانشجویانش فاقد قدرت استدلال و قضاوت هستند. او به این نتیجه رسید که برای تقویت قدرت تفکر این دانشجویان دیگر بسیار دیر شده ‌است و قدرت استدلال باید از همان کودکی تقویت شود. (ویکی پدیا)

لیپمن مدون رشته مهم فلسفه برای کودکان و نوجوانان است که در سال های اخیر این رشته با عنوان «فبک»، در کشورمان با قدرت در حال فعالیت است.

توجه به فلسفه برای کودکان و نوجوانان نشان می‌دهد نه تنها روش جزوه نویسی و جزوه نویس کردن دانشجویان ما از اساس کاری نادرست و منفعلانه ای است و دانشجو با این روش بجای جوشش فکری و حصول پرسش هایی عمیق صرفا سطحی از فهم که استاد می گوید را می نویسند و به معانی ظاهری و کلمات نوشته شده دست می‌یابد.

ثانیا این روش در سنین بالا که فرد انفعال سال های کودکی اش را بیشتر در درونش به همراه دارد و دیگر نای شنیدن و دیالوگ ندارد مانند خواندن و یاد دادن شعری به یک طوطی می ماند که اگر هم آن زبان بسته مطلبی یاد بگیرد حفظی طوطی وار خواهد بود.

فلسفه برای کودکان و نوجوانان اساسا کودکان را از سنین ابتدایی شکل گیری شاکله اندیشیدنشان، به دیالوگ و بحث و استدلال سوق می دهد و لذا برای اصلاح وضعیت جزوه نویسی دانشجویان و حافظه ی کوتاه مدت و فرارشان لازم است از سنین کودکی مسیر گفتگو و فلسفیدن را به کودکان امروز و دانشجویان فردا بیاموزیم و در واقع امروز بکاریم و فردا آماده محصولی خوشحال کننده باشیم.

منبع



:: بازدید از این مطلب : 381
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 1 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه از معروف‌ترین فرش‌های ماشینی است ، این فرش با توجه به ظرافت و لطافتی که دارد بسیار مورد توجه خریداران فرش است. در حال حاضر فرش‌های ماشینی که تولید می‌شوند در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و در تراکم و شانه‌های متفاوتی در بازار موجود هستند و کسانی که قصد خرید فرش ماشینی را دارند با توجه به نیاز و سلیقه خود می‌توانند فرش مورد نظر را انتخاب کنند. فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه در بین فرش‌های ماشینی به سبب داشتن زیبایی چشم نواز و شبیه بودن به فرش‌های دستباف از استقبال مناسبی برخوردار است.

فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه

فرش‌های ماشینی را از لحاظ شانه و تراکم به فرش‌های ۵۰۰ ، ۷۰۰ ، ۱۰۰۰ ، ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰ شانه دسته بندی می‌کنند. در ابتدا لازم است که تعریفی از شانه و تراکم ارائه شود. شانه در اصطلاحات فرش ماشینی به گره‌هایی گفته می‌شود که در یک متر عرض فرش ماشینی به وسیله دستگاه بافنده بوجود آورده می‌شود. تراکم نیز در اصطلاح به تعداد گره هایی که در یک متر طول فرش ماشینی وجود دارد گفته می‌شود. در زمان‌های گذشته اصطلاحاتی مانند شانه و تراکم وجود نداشتند چراکه بیشتر فرش‌ها به صورت ۳۲۰ شانه بافته می‌شدند و تقسیم‌بندی فرش‌ها نیز بر اساس طرح ، برند و رنگ انجام می‌پذیرفت اما در حال حاضر معیار تقسیم و دسته بندی فرش‌ها بر اساس تراکم و شانه است.

ویژگی فرش ۱۲۰۰ شانه

زمانی که گفته می‌شود فرش ۱۲۰۰ شانه است و تراکم آن نیز ۳۶۰۰ می‌باشد بدین معنی است که در ۱ متر از عرض فرش ۱۲۰۰ گره وجود دارد و در یک متر از طول فرش نیز شاهد حضور ۳۶۰۰ گره هستیم به همین جهت باید از الیافی استفاده شود که نازک و ظریف باشند.

ارتفاع خاب فرش نیز از جمله مواردی است که به صورت مستقیم به شانه و تراکم فرش بستگی دارد. به طور کلی هرچقدر تعداد شانه و تراکم فرش بیشتر شود از ارتفاع خاب فرش نیز کاسته خواهد شد. در فرش‌های ۱۲۰۰ شانه به طور معمول ارتفاع خاب فرش ۸ میلی متر می‌باشد و کم بودن خاب فرش هم بدین معنی است که ضخامت فرش کمتر است درنتیجه فرش وزن کمتری خواهد داشت.

محاسن فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه

از مهمترین محاسن فرش ۱۲۰۰ شانه می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد :

  • فرش‌های ۱۲۰۰ شانه به دلیل داشتن تعداد بالای گره از لطافت و ظرافت بیشتری برخوردار هستند.
  • فرش‌های ۱۲۰۰ شانه شباهت زیادی به فرش‌های دستباف دارند به همین دلیل میتوان آنها را شبیه به فرش‌های دستباف گونه دانست.
  • در فرش‌های ۱۲۰۰ شانه به دلیل شانه و تراکم بالا ، نقش‌ها و طرح‌هایی که مورد استفاده قرار گرفته‌اند از وضوح بیشتری برخوردار هستند.
  • فرش‌های ۱۲۰۰ شانه نسبت به فرش‌های ۵۰۰ ، ۷۰۰ و ۱۰۰۰ شانه از طرح‌ها و رنگ‌های بهتری برخوردار است.

 

معایب فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه

هر چند فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه از مزایای زیادی برخوردار است و می‌تواند یک انتخاب ایده آل باشد ولی ۲ مورد ذیل تنها معایب این فرش محسوب می‌شود :

  • با توجه به اینکه فرش ۱۲۰۰ شانه از تراکم و شانه بالاتری برخوردار است و خاب آن ارتفاع کمتری دارد ، لذا ضخامت فرش کمتر است و نباید در محل‌های پر رفت و آمد از آن استفاده شود.
  • قیمت فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه در قیاس با فرش‌های ۵۰۰ شانه و ۷۰۰ و ۱۰۰۰ شانه بالاتر است و این هم به دلیل این است که در بافت این فرش از الیاف خاص و همچنین گره‌های بیشتری استفاده شده است.


:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 1 / 1399 | نظرات ()