نوشته شده توسط : علی

دره ستارگان در قشم

سفر به قشم یکی از بهترین فرصت ها برای دیدن جلوه های حیرت انگیز طبیعت است. دره ستاره ها یا دره ستارگان قشم یکی از دیدنی های معروف این جزیره است؛ مکانی افسانه ای و حیرت انگیز که تندیس هایی بلند قامت و ستون هایی تراشیده را پیش روی مان قرار می دهد و با اشکال عجیب، که هر لحظه به شکلی خاص به نظر می رسند، قوه تخیل را به بازی می گیرد.

در کوله بار خود کمی خیال پردازی جای دهید و با کارناوال همراه شوید تا داستان دره ستارگان قشم را برای تان روایت کنیم.

افسانه ها و باورها در مورد دره ستارگان

شکل عجیب و غریب دره ستارگان و تندیس های منحصر به فرد آن بازار روایات و افسانه های جالبی را در میان بومیان داغ کرده است. در برخی از این روایات و افسانه ها آمده که قرن ها پیش شهاب سنگ یا ستاره ای به زمین برخورد کرده و باعث شده تا این دره شکل بگیرد. به خاطر همین است که مردم این محل را استاره كفته و یا استار افتیده نامیده اند و امروز آن را دره ستاره ها می خوانند.

آنها بر این باورند که برخورد شهاب سنگ یا ستاره باعث جا به جایی خاک و بالا آمدن آن شده است. پس از فروکش کردن، خاک های جا به جا شده و بالا آمده به هر شکلی که بودند خشک شده و به صورت اشکال ستونی و سوزنی شکل و تندیس های مختلفی شکل گرفته اند.

هنگامی که در میان دره قرار می گیرید، کافیست سکوت کنید تا باد با پیچش در میان این تندیس ها صداهای جالبی را به گوش شما برساند. بنابر باور مردم بومی، این صدای ارواح سرگردان است که گذرشان به دره ستارگان افتاده و قصد عبور از آن را دارند. آنها بر این باورند که شب ها و با تاریک شدن هوا، رفت و آمد روح های سرگردان در این منطقه بیشتر می شود و به همین دلیل هیچ کس بعد از تاریک شدن هوا به سمت این دره نمی رود.

دره ستارگان قشم

دره ستاره ها در قشم

دره ستارگان در جزیره قشم



:: بازدید از این مطلب : 437
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 9 / 1398 | نظرات ()