نوشته شده توسط : علی

 

نبرد چرخدنده ها

 

هرجا سخن از تعامل میان سرعت و قدرت باشد، پای گیربکس هم به میان معرکه باز میشود. شاید با شنیدن نام گیربکس اولین چیزی که به ذهنتان برسد اتومبیل باشد. اما هرگز تصور نکنید که گیربکس وسیله ای است که تنها در اتومبیل ها کاربرد دارد. این وسیله چنان کاربردی است که تقریبا هرجا موتور الکتریکی باشد میتوانید انتظار یک گیربکس را هم داشته باشید. گیربکس ها را  میتوانید در کنار تابلو های تبلیغاتی کنار خیابان، نیروگاه ها، کارخانه های تولید سیمان، چسب، خمیر، پلاستیک سازی و هزاران کارگاه و تجهیزی بیابید.

حال بیابید باهم بررسی کنیم که

گیربکس چیست؟

 گیربکس ها جعبه ای متشکل از چرخدنده های قدرتمند اند که به ظرافت در کنار هم قرار گرفته و با یکدیگر نبرد میکنند. این نبرد سبب تبدیل دور معینی از موتور به دور و قدرت های متفاوت میگردد. همانطور که میدانید سرعت و قدرت در دو جبهه مخالف این نبرد قرار دارند و با کاهش سرعت، قدرت افزایش پیدا میکند و بالعکس.

 اما این موضوع که گیربکس مورد نظر با چه نسبتی این دور را کاهش و یا افزایش دهد و یا اینکه از میان چندین مدل گیربکس مثلا گیربکس شافت مستقیم، گیربکس هلیکال و گیربکس حلزونی، گیربکس خورشیدی، گیربکس دور متغیر، گیربکس، گیربکس آویز،  کدام مورد برای نیاز یک صنعتگر و یا کاربر مناسب است، مسئله ای است همواره نیاز به مشاوره تخصصی دارد.

تامین کننده ها کسانی هستند که به عنوان پلی میان صنعت و بازار عمل میکنند. این رابطان همواره شناخت کافی و تخصصی از محصولات دارند و بهترین شکل آن را به دست تقاضا کنندگان میرسانند. علاوه بر این تامین کنندگان همواره تجهیزات جانبی گیربکس و یا حتی خدمات پس از فروش را به مردم عرضه میکنند.

بنابراین اگر تنها یک موتور الکتریکی معمولی نیز داشته باشید و بخواهید در هزینه، زمان و انرژی خود صرفه جویی کنید و هم چنین سرعت و قدرت متفاوت از آنچه الکتروموتورتان ارائه میکند را داشته باشید، تامین کننده ی مناسبی را یافته و گیربکسی متناسب با نیازتان را با بهره گیری از مشاوره و راهنمایی های تخصصی او انتخاب نمایید.



:: بازدید از این مطلب : 556
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 22 / 5 / 1398 | نظرات ()