قطار یکی از بهترین وسایل نقلیه ای می باشد که شما را با امنیت کامل به مقصد می رساند برای همین خاطر بیشتر افرادی که قصد دارند سفر خود را بدون نگرانی و دلهره طی نماییند سعی می کنند که از قطار برای مسافرت خود استفاده کنند. در ادامه در وبلاگ بلیط هواپیما در مورد مزایای استفاده از قطار برای سفرهای بین شهری بیشتر صحبت می کنیم.

سفر با قطار یکی از دوست داشتنی ترین شیوه ها برای گشت و گذار و سیاحت محسوب می شود. همه ما در کودکی عاشق این بودیم که سوار قطار شویم و کوپه ها را یکی یکی وارسی کنیم و در میان سالن های شلوغ قطارهای پر سر و صدا قدم بزنیم و شادی کنیم!

حالا هم که بزرگ شده ایم و نیاز به سفر بیشتر از کودکی در ما حس می شود، نوستالژی سوار قطار شدن در جان ما ادامه دارد و هنوز هم قطار یک دنیا حس خوب با خود به همراه می آورد.

اگر برای سفرهای تابستانی یک بلیط قطار خریده اید و چمدان های خود را بسته اید و ذوق زده منتظر رسیدن لحظه موعود هستید، بهتر است با ما تا پایان یادداشت “در سفر با قطار به این نکات توجه کنید!” با سفرگستر همراه باشید. می خواهیم با هم نکاتی را درباره سفر با قطار مرور کنیم!

بلیط قطار؛ طلای کاغذی

همیشه یکی از دغدغه ها در سفر با قطار، خرید بلیط قطار است. از آنجایی که سفر با قطار امن ترین نوع سفر محسوب می شود، طرفدارهای زیادی دارد و بلیط قطار به مقصدهای پر طرفدار خیلی زود تمام می شود. مثلا برای خرید بلیط قطار شیراز مشهد نمی توانید تا لحظه آخر صبر کنید و بعد اقدام به خرید بلیط کنید. بنابراین اگر قصد سفر با قطار دارید بهتر است زودتر برای خرید بلیط قطار اقدام کنید. پیشنهاد ما خرید اینترنتی بلیط قطار است. چون هم سریع تر است هم راحت تر و مطمئن تر.

بلیط قطار شیراز قم

شارژ کردن وسایل الکترونیکی یادتان نرود

از آنجاییکه معمولا سفر با قطار طولانی تر از سفر با هواپیما و یا اتوبوس است، بهتر است تمام وسایل الکترونیکی خود مثل تلفن همراه، تبلت و یا حتی لپ تاپ را کامل شارژ کنید تا در حین سفر و بخصوص وقتی به مقصد رسیدید دچار مشکل نشوید. این روز ها بازار پاوربانک ها خیلی داغ است. بهتر است یک پاوربانک خوب خریداری کنید و همراه داشته باشید. البته فراموش نکنید که پاوربانک خالی هم به هیچ دردی نمی خورد و باید قبل از سفر کامل آن را شارژ کنید.

 

اسنک فراموش نشود

حتما می گویید قطارها که رستوران و بوفه دارند و نیازی به اسنک نیست. درست است اما با خود چیزی همراه داشته باشید که اگر در طول سفر اینقدری گرسنه نبودید که به یک غذای کامل نیاز داشته باشید، بتوانید با خوردن اسنک خانگی خود، هم در هزینه ها صرفه جویی کرده باشید و هم غذایی سالم و مطمئن نوش جان کرده باشید. معمولا بوفه ها در قطارها کمی گرانتر از بقیه فروشگاه ها هستند و این نکته برای یک فرد اقتصادی مثل من توجیه ندارد. اما اگر یک بلیط قطار شیراز قم داشته باشم حتما سری به بوفه قطار می زنم و دلی از نیمروی خوشمزه توی راهی در می آورم.

بلیط قطار شیراز مشهد

کتاب یا فیلم هم همراه داشته باشید

سفر با قطار گاهی می تواند خیلی طولانی باشد و ممکن است شما در واگن خود به شدت کسل شوید و حوصله تان سر برود. هرچند قطار پر از آدمهای مختلفی است که می توانید ساعت ها با آنها مکالمات هیجان انگیزی داشته باشید، اما اگر مثل من درون گرا و یا خجالتی هستید حتما خسته خواهید شد. با خود کتابی که مدت ها قصد داشتید مطالعه کنید را بردارید. قطار بهترین مکان برای مطالعه آن کتاب خواهد بود. یا اگر اهل سینما هستید، فیلمی که مدت ها قصد داشتید تماشا کنید اما فرصتش را نداشتید با خود بیاورید وبا لپ تاپ یا تبلت به تماشای آن بنشینید. البته فراموش نکنید که هندزفری و یا هدفون هم همراه داشته باشید. هیچکس دوست ندارد صدای موسیقی متن فیلم مورد علاقه شما، موسیقی متن سفر او را هم تشکیل دهد.

و در نهایت آخرین توصیه ما به شما این است که از کوپه خود خارج شوید و در سالن ها قدم بزنید و طبیعت بکر بیرون قطار را تماشا کنید. این کار همیشه یکی از لذت بخش ترین قسمت های سفر با قطار بوده است.