نوشته شده توسط : علی

انواع پارتیشن از نظر نوع متریال

پارتیشن ها با مواد مختلفی از جمله: ام دی اف، فلز، آلومینیوم، چوب، شیشه و یا ترکیبی از این مواد، ساخته می شود، که در ادامه به بررسی هر کدام از انها خواهیم پرداخت.

پارتیشن ام دی اف MDF

ساخت پارتیشم با ام دی اف، یک روش قدیمی و مرسوم می باشد، به نوعی گفته می شود که ساخت پارتیشن در ابتدا اغلب با ام دی اف صورت می گرفت.

در حال حاضر نیز پرطرفدار ترین و مرغوب ترین نوع پارتیشن، نوع ام دی اف آن می باشد.

ام دی اف از خرده های چوب ساخته می شود.

ورق ام دی اف نوعی تخته فیبر با چگالی متوسط بین ۶۵۰ تا ۸۰۰ کیلوگرم بر متر مکعب می باشد، که به روش خشک تهیه می گردد.

ورقه های ام دی اف علاوه بر استحکام بالا، دارای طرح و رنگ های متنوع و زیبا بوده و پاسخگوی هر نوع و نیاز و سلیقه ای می باشند.

همچنین برای زیبایی ام دی اف بر روی آن روکش می کشند، که از معروف ترین روکش های ام دی اف می توان HPL، فرمیکا، PVC، ملامینه، VINILIUM را نام برد.

هرچه از روکش های ضخیم تر و محکم تر در پوشش ام دی اف استفاده شود، کیفیت نهایی ام دی اف مرغوب تر خواهد بود.

پارتیشن شیشه ای و MDF

همانطور که گفته شد، گاهی اوقات برای افزایش زیبایی و کیفیت محصول، چند متریال را با هم ترکیب می کنند.

به طور مثال از ترکیب دو متریال ورق ام دی اف و شیشه می توان پارتیشن بسیار زیبایی را ایجاد کرد.

در این مدل از پارتیشن، ورق های ام دی اف را برش زده و  اسکلت بندی و فریم دیوار را ایجاد می کنند

و قاب ایجاد شده را با استفاده از انواع شیشه سندبلاست تکمیل می کنند.

امروزه شیشه های سندبلاست ساده و طرح دار متنوعی در بازار عرضه می شود که می توان طرح های مدرن و منحصر بفردی را با استفاده از آنها خلق نمود‌.

پارتیشن آلومینیومی و ام دی اف

نوع دیگری از پارتیشن های ترکیبی، مدل آلومینیوم و ام دی اف آن می باشد.

در این مدل، هنگام ساخت پارتیشن از پروفیل های آلومینیومی استفاده می شود.

پروفیل های آلومینیومی، علاوه بر سبک بودن، زیبایی منحصر بفردی را به سازه می دهند.

پروفیل ها برای اتصال، از کف، سقف و کنار پیچ می شوند.

همچنین آنها قابلیت تغییر پذیری و جابجایی را نیز دارد.

پارتیشن شیشه ای با پروفیل آلومینیومی

در یک مدل از پارتیشن، شیشه و آلومینیوم را با هم ترکیب می کنند، که این ترکیب یک پارتیشن زیبا و مدرن را خلق می کند.

در این پارتیشن، قاب و اسکلت پروفیل آلومینیوم بوده و سایر بخش های آن، به وسیله شیشه تکمیل می شود. شیشه مورد استفاده در این پارتیشن را، می توان به صورت تک جداره و یا دوجداره طراحی و نصب نمود.

همچنین می توان از شیشه های منحنی یا صاف استفاده کرد.

این مدل از پارتیشن به دلیل عدم ایجاد مانع در برابر نور، سطح نور دهی را افزایش می دهد، در نتیجه برای مکان هایی با نور کم، گزینه مناسبی می باشد.

این جداکننده ها قابلیت شست و شو و استریل کردن داشته و به راحتی می توان آنها را گردگیری و ضد عفونی کرد. این پارتیشن ها در بیمارستان ها و آزمایشگاه ها، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند.

همچنین به علت ظاهر مدرن و امروزی آنها، استفاده زیادی در ادارات، شرکت ها و اماکن تجاری، دفاتر روزنامه و… دارند.

پارتیشن فلزی

امروزه پارتیشن های فلزی از محبوبیت خاصی در بین دکوراتیو ها برخوردار می باشد و یکی از ملزومات در طراحی مدرن داخلی به شمار می رود‌.

در این مدل از پارتیشن، از فلز ها در حالت های مختلفی، برای تقسیم بندی فضا، استفاده می شود.

برای این کار ورقه های فلزی مختلفی، با آلیاژ های متنوع، تولید شده است.

همچنین برای افزایش زیبایی کار، می توان بر اساس نظر و سلیقه مشتری، ورقه های فلز را با دستگاه CNC طرح دار نمود.

برای افزایش استحکام این مدل پارتیشن، از پایه های فلزی کمک می گیرند.

همچنین پارتیشن فلزی، فاکتور های لازم در زمینه آکوستیک صدا و مهار نمودن آن را نیز دارد.

از سایر مشخصات و ویژگی های جدا کننده های فلزی، می توان به مقاوم بودن در برابر حرارت و آتش سوزی، سبک بودن و نصب آسان و قیمت مناسب و نگهداری و نظافت آسان و قابلیت تعمیر و ترمیم آن، اشاره نمود.

قیمت پارتیشن و نحوه محاسبه آن

برای محاسبه قیمت پارتیشن، به چند فاکتور مهم توجه می شود که عبارتند از:

متریال به کار رفته در ساخت پارتیشن، ابعاد پارتیشن(مساحت کار بر اساس متر مربع)، مدل و طرح پارتیشن، متحرک یا ثابت بودن، تکجداره یا دوجداره بودن،تعداد درب و پنجره های به کار رفته،هزینه های حمل و نصب و…



:: بازدید از این مطلب : 308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 6 / 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

پروژه آماده افتر افکت چیست؟ آموزش استفاده از پروژه آماده افتر افکت

این سوالی است که برای خیلی از تازه کاران پیش می آید. مخصوصا زمانی که یک پروژه آماده افتر افکت حرفه ای را دانلود می کنند. پس از باز کردن پروژه با انبوهی از کامپ های تو در تو مواجه می شوند که ممکن است آن ها را از کار با افتر افکت پشیمان کند.

اما نگران نباشید. ما سعی می کنیم در این مقاله شما را با انواع مختلف پروژه آماده افتر افکت حرفه ای آشنا می کنیم. تا بتوانید به راحتی فوتیج و تصاویر دلخواه خود را در آن جایگزین کرده و کلیپ خود را در سریع ترین زمان ممکن آماده رندر نهایی کنید.

قبل از دانلود پروژه آماده افترافکت

قبل از دانلود هر پروژه آماده افتر افکت می توانید در متن هر پست دانلودی، نسخه قابل استفاده، تعداد عکس یا فیلمی که می توانید در پروژه جایگذاری کنید را مطالعه نمائید. ذکر این نکته لازم است که چنانچه نسخه نرم افزار شما از نسخه ای که در پست مربوطه به آن اشاره شده بالاتر باشد، مشکلی در باز کردن پروژه نخواهید داشت. ولی اگر ورژن نرم افزار شما پایین تر از ورژنی باشد که پروژه با آن ساخته شده، هنگام باز کردن فایل با خطا مواجه خواهید شد.

After Effects Template

باز کردن پروژه آماده افتر افکت

پس از خارج کردن فایل دانلودی از حالت فشرده، به دنبال فایلی با پسوند AEP بگردید. این پسوند فایل های نرم افزار افتر افکت می باشد. ممکن است یک پروژه شامل چندین فایل AEP باشد. این اتفاق معمولا به سه دلیل رخ می دهد.

– پروژه دارای AEP سازگار با نسخه های مختلف افتر افکت است. در این صورت فایلی که با نسخه افتر افکت شما سازگار است را باز کنید.

– پروژه آماده افتر افکت دانلود شده دارای دو نوع با و بدون پلاگین هست. در این صورت معمولا دو پوشه مشاهده می کنید با نام های With Plugin و No Plugin یا Without Plugin. که به ترتیب به معنی با پلاگین و بدون پلاگین می باشد. معمولا نسخه های بدون پلاگین دارای حجم بیشتری هستند اما زمان کمتری را برای رندر می برند. چنانچه نیاز به شخصی سازی خاصی ندارید و صرفا جایگذاری عکس و فیلم یا متن نیاز شما را برطرف می کند، از نسخه بدون پلاگین استفاده نمائید.

– پروژه آماده افتر افکت دانلود شده شامل مجموعه ای از ترنزیشن های آماده افتر افکت در قابل چندین پروژه می باشد. به همین خاطر سازنده هر سبک ترنزیشن را در یک فایل مجزا ذخیره کرده است.
به طور کلی ترنزیشن های آماده افتر افکت به دو دسته هستند یا به صورت اسکریپت و پلاگین که به عنوان یک برنامه جانبی روی نرم افزار نصب می شوند. و یا به صورت پروژه آماده می باشند که در این صورت برای استفاده از هر یک از ترنزیشن ها باید فایل AEP آن را در پروژه مورد نظر خود Import کنید. طبیعتا کار با پریست و پلاگین به این دلیل که نیاز نیست در هر پروژه به صورت مستقل باز شوند، آسان تر خواهد بود. اما متاسفانه پریست ها تنوع زیادی ندارند در صورتی که با دانلود پروژه های آماده می توانید به طیف وسیعی از ترنزیشن ها دسترسی پیدا کنید.

منبع : https://ezdesign.ir/cat/projects/



:: بازدید از این مطلب : 303
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 5 / 6 / 1400 | نظرات ()