نوشته شده توسط : علی

روانشناسی بالینی چیست؟

روانشناسی بالینی یکی از انواع روانشناسی میباشد که به مطالعه در مورد اختلالات روانی و راه های درمان آنها میپردازد. روانشناسی بالینی یکی از پرکاربردترين حوزه های روانشناسی است. روانشناسی بالینی به درک و پیش بینی و همچنین درمان اختلالات و نابهنجاری های رفتاری، ناتوانی های اجتماعی، هیجانی، زیست شناختی و ... کمک میکند. روانشناسی بالینی نسبت به دیگر شاخه های روانشناسی گسترده تر میباشد. روانشناسی بالینی با انواع بیماری ها از جمله اعتیاد، درگیری های خانوادگی و زناشویی، مشکلات عاطفی و ... سازگاری دارد. روانشناسی بالینی دارای رشته های تخصصی از جمله سلامت روانی کودکان و بزرگسالان، اختلالات هیجانی، اختلالات یادگیری و مصرف بی رویه داروها و همچنین روانشناسی سلامت میباشد.

 

روانشناسی بالینی

 

تاریخچه روانشناسی بالینی

تاریخچه روانشناسی بالینی به انسان های نخستین باز میگردد. زمانی که سرچشمه بیماری های روانی را اتفاقات ماورایی میدانستند. تاریخچه روانشناسی بالینی و تکامل آن با روانشناسی مرضی گره خورده است. از عمر روانشناسی بالینی به عنوان یک شاخه تخصصی و جداگانه از علم روانشناسی حدود 90 سال سپری میشود. در ایران روانشناسان بالینی بیشتر از سایر روانشناسان هستند و در زمینه علم روانشناسی کار میکنند. در دهه 1350 در ایران اولین دوره کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی در بیمارستان روزبه شروع به کار کرد، بدنبال تعطیلی این مرکز انستیتو روانپزشکی تهران در سال 1365 عهده دار روانشناسی بالینی ایران شد همچنین اولین دانشجوی دکتری در سال 1381 از این انستیتو فارغ التحصیل شد.

 

 

مزایای روانشناسی بالینی

  •  روانشناسی بالینی با کمک به افراد برای غلبه بر مشکلاتشان قدم مهمی در بهبود زندگی آنها بر میدارد.
  •  ویژگی ها و خصوصیات هر بیمار باعث میشود که روانشناس بالینی براي حل مشکل آنها از ایده های خلاقانه استفاده کند.
  •  امکان کار روانشناسی بالینی به صورت خصوصی وجود دارد.

 

 

معایب شغلی روانشناسی بالینی

  •  بدلیل ماهیت روش درمان احتمال فشار بالای کاری وجود دارد.
  • در روانشناسی بالینی برای درمان بیمار باید زمان زیادی را سپری کرد و برای بیمار وقت گذاشت.
  • در روانشناسی بالینی، روانشناسان با افرادی که دارای اختلالات روانی و وضعیت ناپایدار و همچنین اهل جر و بحث هستند، سرکار دارند.


:: بازدید از این مطلب : 400
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 20 / 12 / 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی

اجاره ماشین در کیش

کیش رویایی چنان حرف برای گفتن دارد و آنقدر جاذبه های رنگین را مهمان لحظات شما خواهد کرد که سفرتان پر می شود از عطر دل انگیز خاطراتی ناب و فراموش نشدنی، هوایش فرح بخش است و خیابان هایش وسیع و خلوت و جان می دهد برای رانندگی بی دغدغه و بی ترافیک، فرقی نمی کند دیدن ساحل نقره ای یا آفتاب طلایی در کنار آبی دریا ، هدف تان از سفر به کیش باشد یا دیدن جاذبه هایی که در گوشه و کناراین جزیرۀ با شکوه خودنمایی می کنند، به هر حال در این خطه آنچه چشمان شما را بیش از همه به خود خیره می کند، سرسبزی و طراوت وصف ناپذیری است که گاه خود را در قالب جنگل به شما نشان می دهد و گاه به صورت باغ هایی پر از میوه و گاه با خیابان هایی که مزین به لباس هایی زیبا از گل ها و چمن زارها و درختان شده اند، کیش را می توان هنرمندی کامل خداوند دانست که هر تکه اش را به گونه ای بی نظیر آراسته و تمام زیبایی هایی را که شما در اقصا نقاط جهان به دنبال آن بوده اید را در این شهر ساحلی به شکلی اعجاب انگیز قرار داده است، اگر بتوانید از اسکله های تفریحی که شما را لبریز از نشاط می کنند دل بکنید، پارک ساحلی مرجان، شهر حریره، شهر زیر زمینی کاریز، پیست دو چرخه سواری، پارک های آبی و... سفر شما را پر از حس هیجان و نشاط خواهند کرد و هر آنچه در یک سفر بدان نیازمند هستید را در اختیارتان قرار خواهند داد.

 

مزایای اجاره ماشین در کیش:

از همین ابتدا خیال تان را در مورد جاذبه های کیش و پر تعداد بودن آنها راحت کنیم به گونه ای که به این زودی ها سر تمام شدن نداشته و دیدن و حظ بردن از آنها نیاز به صرف زمان زیاد دارد پس برای کامل کردن شهد و شیرینی سفر خود به اجاره ماشین در کیش فکر کنید تا بتوانید در کمترین زمان ممکن بیشترین بهره را ببرید، در این میان تصور کرایه تاکسی نیز یک ایده نامناسب خواهد بود البته برای کسانی که تمایل دارند سفری مقرون به صرفه را تجربه نمایند، شرکت سام سیر نوین کیش سال ها مفتخر است که در زمینه اجاره انواع ماشین های شاسی بلند و اقتصادی به ارائه خدمات پرداخته و هموطنان عزیزش را در شهر زیبای کیش با تنوع این خدمات شگفت زده نموده است، 20% تخفیف از قیمت مصوب اتحادیه از مزایایی است که می تواند نمادی بر حسن انتخاب این برند باشد، کارواش خودروی تحویلی و ارائه قرار داد رسمی با سربرگ شرکت نیز از مزایای دیگر اعتماد  به سام سیر است که توانسته درصد بالای رضایت مندی هم وطنان عزیزمان را کسب نماید.

 

اجاره ماشین در کیش به علت صرفه اقتصادی و خیابان های مجهز، از سوی مسافران با استقبال بالایی روبرو است از این جهت اتحادیه ای برای ساماندهی امور مربوط به چنین فعالیتی در کیش احداث گشته که با نام رنت شناخته می شود و به تمام شرکت هایی که به انجام این امور می پردازند رنت کار نامیده می شوند، شرکت سام سیر نوین کیش با بیش از 20 سال سابقه در امر رنت کار در کیش توانسته با تجربه بالای خود، نیاز مشتریانش را به خوبی تشخیص داده و برای مرتفع نمودن آن تمامی تمهیدات لازم را در نظر بگیرد، تحویل خودرو بر حسب خواست و نیاز مشتریان به صورت، تحویل در فرودگاه، تحویل در هتل، تحویل در محل اقامت همگی در جهت آسایش صد در صدی مشتریان عزیز است ، البته سام سیر خدمات خود را به همین جا خلاصه نکرده و تضمین فنی تمامی خودروهای خود را در جهت ایمنی بیشتر لحاظ نموده و یکی از بزرگترین رسالت های خود می داند و در صورت هر گونه نقص فنی خودرو در طی قرارداد تعمیر آن را داوطلبانه بر عهده گرفته و مشتریان هیچگونه مسئولیتی در قبال آن نخواهند داشت.

ترانسفر VIP و خدمات CIP از فرودگاه کیش، توانسته این برند را در بین رقبای خود شاخص گرداند، شما عزیزان می توانید تمامی اتومبیل های موجود در این شرکت را از یک روز تا چندین روز کرایه نمایید و قیمتی برابر با 250،000 تومان به بالا را متناسب با نوع خودرو برای یک روز پرداخت کنید، تنها نکته مهم در این معامله مبلغی است که شما ناچارید به عنوان ضمانت نزد شرکت به امانت بگذارید که از 3 تا 4 میلیون آغاز شده و به مبالغ بالاتر ختم می شود، البته هیچ گونه نگرانی از این باب نیز به خود راه ندهید، زیرا در صورت تحویل به موقع خودرو این مبلغ فوری به حساب شما بر می گردد و هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد، فقط در صورت بروز خلافی و انجام تخلف باید مبلغ 300،000 هزار تومان را تا 1 ماه نزد شرکت به امانت گذاشته که آن هم بعد از گذشت یک ماه به حساب شما واریز خواهد شد، با چنین توضیحاتی حتماً به خوبی دریافته اید که قوانین سخت گیرانه ای در مورد کرایه اتومبیل در کیش وجود نداشته و آنچه از همه بیشتر خود را نشان می دهد، رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است که باید به صورت کامل در هر شهری رعایت شود که کیش نیز از این موضوع مستثنی نیست.

 

انواع خودروهای شرکت سام سیر نوین کیش:

بسیاری از افراد در همان ابتدا تمایل دارند سفری کم هزینه تر و مناسب تر را تجربه نمایند از این رو گزینه های مقرون به صرفه انتخاب بهتری برای آنها محسوب می شود، شرکت سام سیر نوین کیش (سایتشون : novinrent.com  ) نیز با توجه به این مهم دو دسته بندی عمده را در اتومبیل های خود گنجانده است که با عبارت ماشین های اقتصادی و ماشین های شاسی بلند می توانید آنها را بیابید، انواع نمونه هایی چون هیوندای اکسنت2017، کیا ریو 2018، هیوندای النترا 2016، کیا سراتو 2018 و کیا اپتیما 2016 جزء اتومبیل های اقتصادی بوده که تنوعشان دست شما را برای انتخاب نمونه دلخواه باز گذاشته و برای کسانی که به اتومبیل هایی جادارتر، بزرگ تر و قدرتمندتر نیاز دارند، انواع ماشین های شاسی بلند در این شرکت در نظر گرفته شده که آنها را نیز می توان بدین گونه بر شمرد، نیسان جوک 2015، هیوندای توسان 2013، کیا اسپرتیج 2015، کیا اسپرتیج 2015، نیسان ایکس تریل 2015، کیا اسپرتیج 2016، هیوندای توسان 2017، کیا اسپرتیج 2018 و... که همگی زیبایی، کیفیت، سرعت را به عنوان شاخصه های اصلی خود دارند.



:: بازدید از این مطلب : 365
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 11 / 12 / 1398 | نظرات ()