نوشته شده توسط : علی

رابیتس را در چه جاهایی و به چه منظور استفاده میکنند

رابیتس به ورق های فولادی مشبکی گفته می شود که از ورق‌های گالوانیزه ی گرم مختلفی تولید شده است. علاوه بر این، با بهره گیری از مفتول‌های گالوانیزه رابیتس بندی به شکل یک لایه به شبکه ی فرعی اتصال پیدا می کند. این محصول اصولا از کشش عرضی و پرس کردن ورق‌های تهیه و تولید می‌شود و پس از گذراندن مرحله ی برش آماده ی مصرف می‌گردد.

استفاده از رابیتس به طور معمول برای ساخت سقف‌های کاذب، گچ کاری و گچ بری ها، پوشش دادن تیرآهن و آرماتور، پوشش دادن بتن سیمانی، ترمیم و بازسازی ترک‌های ساختمانی و کارهای ترمیمی دیگر، دکوراسیون و … می‌باشد. استفاده کردن از شبکه ی رابیتس یا رابیتس بندی به منظور پیوستگی کامل سطح دیوار ها و همچنین به وجود آمدن یک بستر مناسب برای نصب کردن اجزای تأسیسات برقی و همینطور مکانیکی و نهایتا انجام انواع رنگ کاری‌های سیمانی و گچی ، گاها پیشنهاد و اجرا می‌شود. شبکه ی این محصول موجب به هم پیوستن دیوار ها شده و از هر نوع ترک ‌خوردگی و جدا شدن آن در کار جلوگیری می کند.

تولید این محصول در ابعاد ۲۴۰*۶۰ سانتی‌ متر انجام شده و سپس عرضه می‌شود. پوشاندن این محصول مساحتی بالغ بر ۴۴/۱ متر را در بر می گیرد که با توجه به تلورانس این میزان معمولاً ۴/۱ متر را دربرمی گیرد و با تقسیم متراژ کار بر عدد یاد شده، تعداد این محصول مورد احتیاج را حاصل می کند.



:: بازدید از این مطلب : 386
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 4 / 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : علی
با توجه به این که اکثر مراجعه‌ها به بانک‌ برای دریافت و پرداخت قبوض است و سازمان‌های ارائه کننده خدمات میلیون‌ها برگ قبض با هزینه‌های بسیار در کشور صادر می‌کنند و...

با توجه به این که اکثر مراجعه‌ها به بانک‌ برای دریافت و پرداخت قبوض است و سازمان‌های ارائه کننده خدمات میلیون‌ها برگ قبض با هزینه‌های بسیار در کشور صادر می‌کنند و... حداقل هزینه ناشی از اتلاف وقت، نیروی انسانی و سرمایه برای پرداخت این قبوض با مراجعه فیزیکی به دفاتر بانکی، بسیار زیاد برآورد شده است و در شرایطی که در اکثر کشورهای جهان دریافت و پرداخت قبوض مشترکان اعم از آب، برق، گاز و تلفن مدت‌ها است که به عرصه عملیات الکترونیکی وارد شده است، ضرورت عملیاتی شدن هر چه بیشتر و بهتر پرداخت الکترونیکی قبوض در کشور و فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب آن بیش از گذشته احساس می‌شود.

به گزارش ایسنا، روش‌های متعددی مانند خدمات بانکی از طریق اینترنت، انواع خدمات کارت و ارائه خدمات بانکی از طریق تلفن همراه با استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی ارائه می‌شود و بانک‌ها نسبت به ارائه خدماتی از قبیل مشاهده و ارسال صورت‌حساب، خرید و فروش سهام، انتقال وجه بین حساب‌های یک بانک و غیره از طریق اینترنت، تلفن (ثابت و همراه)، دستگاه خودپرداز و پایانه فروش اقدام کرده‌اند که پرداخت قبضها خدمات شهری از جمله مهمترین آن‌ها به شمار می‌رود. در شرایطی که استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی و پرداخت آنلاین تنها درصدی از هزینه‌های فعلی ناشی از رفت‌و‌آمد حضوری شهروندان را شامل می‌شود و در کشوری مانند ایران از راه‌اندازی مقوله‌ پرداخت الکترونیکی قبوض مدت زیادی نمی‌گذرد، شرکتی مانند شرکت ارتباطات سیار ایران که سازمانی با مخاطبان بسیار محسوب می‌شود با همکاری بانک‌ها، نسبت به فراهم‌سازی امکاناتی درباره پرداخت غیرحضوری قبوض تلفن همراه از طریق خودپرداز، تلفن بانک، اینترنت، پیام کوتاه، پایانه فروش و پروتکل وپ در سطح کشور اقدام کرده است. از مشکلات و اختلال‌های همیشگی، کیفیت و سرعت نامطلوب که در حوزه اینترنت کشور وجود دارد و نیازمند توجه بیشتر مسوولان است که بگذریم، طبق آنچه درباره‌ نحوه‌ اشتراک و استفاده از خدمات در کلیه روش‌ها اعلام شده آمده است، متقاضی باید در یکی از بانک‌های ارائه دهنده خدمات غیرحضوری پرداخت قبوض، حسابی افتتاح کند و مرحله بعدی تکمیل فرم استفاده از خدمات مذکور در بانک مذکور و دریافت کد شناسایی و کلمه عبور است.

اینترنت

مشترک باید در ‎‎‎روش پرداخت قبض از طریق اینترنت به قسمت بانکداری الکترونیک سایت بانک مورد نظر برود و کد شناسایی و کلمه عبوری را که قبلا از شعبه دریافت کرده وارد کند و در قسمت پرداخت الکترونیک، پرداخت قبوض و سپس قبض مورد نظر را انتخاب کند.

پس از آن باید فرم پرداخت قبض را بر اساس قبض‌اش تکمیل و سپس تایید کند که بانک مورد نظر به نمایندگی از فرد، مبلغ قبض را پرداخت می‌کند که اگر در قسمت پرداخت الکترونیک، گزارش قبض انتخاب شود، گزارش تائیدیه پرداخت مشترک قابل مشاهده است.

سیستم WAP

کسانی که می‌خواهند از طریق WAP (فعلا در بانک توسعه صادرات ایران ارائه می‌شود) قبض خود را پرداخت کنند، می‌توانند به دفتر مشترکان خدمات تلفن همراه مراجعه و تقاضای سرویس دیتا دهند و بعد از برقراری سرویس دیتا، می‌توانند از طریق موبایل به شبکه اینترنت وصل شوند.

اگر گوشی مشترک به این سیستم مجهز است، آن را برای استفاده از خدمات اینترنتی آماده کرده و گوشی خود را برای ورود به اینترنت تنظیم و آدرس http://wap.edbi.ir را در تلفن همراه خود وارد و کد شناسایی و کلمه عبور را که قبلا دریافت کرده وارد و قبض را پرداخت می‌کند، بقیه مراحل استفاده از تلفن همراه مانند استفاده از اینترنت برای پرداخت قبض‌ها است.

سیستم POS

اما در ‎روش پرداخت قبض از طریق POS، متقاضی باید کارت خود را در دستگاه پایانه فروش کشیده و وارد منوی پرداخت قبوض شود و با وارد کردن شناسه قبض و زدن کلید تایید، شناسه پرداخت را وارد و تایید کند و برای تایید صحت مبلغ قبض نمایان شده روی صفحه دستگاه، کلید تایید را فشار دهد؛ سپس رمز کارت را وارد و تایید کند؛ دستگاه پس از برقراری ارتباط با مرکز فیش مربوط به این پرداخت را برای فرد چاپ می‌کند.

تلفنبانک

مشترک باید در ‎‎‎روش پرداخت قبض از طریق تلفنبانک با شماره تلفن اعلام شده بانک، جهت استفاده از خدمات تلفن بانک تماس برقرار کند و تلفن خود را در حالت TONE قرار دهد، سپس شماره کارت خود را وارد و در پایان کلید ستاره * را فشار دهد؛ در برخی از سیستم‌ها در صورت یک بار استفاده از سیستم تلفنی پرداخت قبوض در مراجعات بعدی، به وارد کردن شماره کارت، نیازی نیست و باید شناسه قبض و پرداخت را وارد و کلید ستاره * را فشار دهد؛ شناسه قبض و شناسه پرداخت در قبوض مصرفی درج شده است.

مبلغ قابل پرداخت مندرج در قبض توسط سیستم قرائت می‌شود و مشترک اطمینان از صحت یا عدم صحت اطلاعات داده شده را با فشار دکمه مربوطه اعلام می‌کند و جهت انجام عملیات پرداخت، کلید مربوطه را فشار داده و شماره رمز دوم (رمز مخصوص پایانه‌های مجازی) خود را وارد و کلید ستاره * را فشار می‌دهد. جهت دریافت اطلاعات قبض یا خاتمه ارتباط هم باید کلید مربوطه را فشار دهد؛ توسط سیستم تلفنبانک، پیغام پرداخت قبض شماره پیگیری و تاریخ پرداخت جهت یادداشت کردن اعلام می‌شود، موارد اعلام شده را یادداشت و نگهداری کند تا در صورت نیاز به پیگیری مورد استفاده قرار بگیرد.

سیستم ATM

در روش پرداخت قبض از طریق ATM روال به این صورت است که فرد کارت خود را در دستگاه خودپرداز قرار داده و منوی پرداخت قبض و سپس گزینه تلفن همراه را انتخاب کند، با استفاده از صفحه کلید دستگاه، شناسه قبض را وارد و دکمه ثبت را فشار دهد (شناسه قبض و شناسه پرداخت در قبوض مصرفی درج شده است)، شناسه پرداخت را وارد و دکمه ثبت را فشار دهد، شماره حساب مورد نظر خود را (چنانچه حساب جداگانه به کارت فرد مرتبط باشد) انتخاب کند و در این مرحله، اطلاعات مربوط به شماره حساب، مبلغ و شناسه قبض در صفحه مانیتور نمایش داده می‌شود، در صورت صحت موارد فوق، برداشت از حساب و پرداخت قبض را با دکمه بلی تایید کند. پس از رویت شماره پیگیری، باید رسید مربوطه از دستگاه خودپرداز دریافت شود؛ در این رسید شماره پیگیری، زمان انجام عملیات، تاریخ تراکنش، شماره کارت، دستگاه خودپرداز شعبه، شماره حساب، نوع حساب، سازمان ذینفع، مبلغ قبض و شناسه قبض درج شده، شماره پیگیری مربوطه در صورتحساب شما نیز درج می‌شود که پس از آن فرد باید رسید دریافتی را به قبض مربوطه ضمیمه و برای پیگیری‌های احتمالی بعدی نزد خود نگه‌دارد.

شرکت ارتباطات سیار ایران با همکاری بانک‌ها، نسبت به فراهم‌سازی امکاناتی برای پرداخت غیرحضوری قبوض تلفن همراه از طریق خودپرداز، تلفن بانک، اینترنت، پیام کوتاه، پایانه فروش و پروتکل وپ در سطح کشور اقدام کرده است؛ در حال حاضر موضوع پرداخت قبوض از طریق پیام کوتاه توسط کارگروه مشترکی از همراه اول و بانک‌ها در حال بررسی و مطالعه بوده و با همکاری بانک مرکزی در حال انجام است، اما هنوز نتایج کارگروه مشخص و نهایی نشده است. اما بنا بر اعلام مسوولان، مشترکان تلفن همراه از میان پرداخت‌های غیرحضوری بیش‌تر از روش تلفنبانک برای پرداخت قبوض‌شان استفاده می‌کنند. علیرضا طلوع، مدیر کل رایانه و محاسبات شرکت ارتباطات سیار ایران، در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به روش‌های پرداختی غیرحضوری قبوض تلفن همراه مشترکان اظهار کرد: روش‌های ATM ،POS، تلفنبانک، پیام کوتاه و اینترنت از روش‌های غیرحضوری در این باره محسوب می‌شود که بر اساس آمار به دست آمده مشترکان به ترتیب بیش‌تر از روش‌های تلفنبانک، ATM ،POS و اینترنت برای پرداخت قبوض استفاده می‌کنند.

سیستم پیام کوتاه

پرداخت قبوض تلفن همراه از طریق پیام کوتاه یکی از سرویس‌هایی است که برروی بستر موبایل پیمنت قرارداده شده است، همچنین مشترکان می‌توانند از طریق تماس با شماره ۲۷۸۴ قبوض خود را بدون اینکه شناسه قبض داشته باشند پرداخت کنند که البته در حال حاضر این روش فقط برای بانک ملی است. به گفته مدیر کل رایانه‌ و محاسبات شرکت ارتباطات سیار ایران، در صورتی که بانک‌های دیگر ظرفیت و امکانات لازم را در این زمینه فراهم کنند و امنیت مورد نیاز ایجاد شود، این طرح در دیگر بانک‌ها نیز می‌تواند اجرایی شود.

روش پرداخت قبض از طریق پیام کوتاه به این صورت است که مشترک پیام کوتاه خود را با فرمت اعلام شده به شماره‌ای که بانک در اختیار قرار داده ارسال می‌کند؛ به طور مثال فرمت پیام جهت پرداخت قبض از طریق پیام کوتاه در بانک تجارت به شکل زیر است؛ رمز پرداخت کننده + شناسه پرداخت + شناسه قبض + شماره

حساب + ۳ شناسه قبض و شناسه پرداخت در قبوض مصرفی درج شده است و مشترک باید توجه داشته باشد پس از رفع نیاز از اطلاعات ارسال شده توسط بانک، ‌برای جلوگیری از پر شدن حافظه تلفن همراه و نیز مطلع نشدن دیگران از شماره حساب افراد، ‌توصیه می‌شود آن را پاک کنند.

منبع : donya-e-eqtesad.com



:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 4 / 1399 | نظرات ()