لیست پزشکان
نوشته شده توسط : علی

شاید از خود بپرسید لیست پزشکان چیست؟ به لیستی که معمولا نام پزشکان و تخصص مربوطه شان در آن نوشته شده است، لیست پزشکان می گویند.

لیست پزشکان در سایت های مربوطه

معمولا اگر در اینترنت سرچ کنید لیست پزشکان، سایت های مختلف زیادی در رابطه با این موضوع برایتان نمایش داده می شود بیشتر این سایت ها نوار فیلتری در بالای سایتشان قرار داده اند این فیلتر می تواند تخصص، شهر، منطقه و حتی نام پزشک را جست و جو کند.

به این شکل که ابتدا شما تخصص، شهر و منطقه مورد نظرتان را وارد نموده و کلید جست و جو را می زنید در اینجا لیست پزشکان در تخصص و شهری که انتخاب کرده اید مثلا لیست پزشکان تهران، لیست پزشکان کرج، لیست پزشکان اصفهان، لیست پزشکان مشهد، لیست پزشکان شیراز و ... برایتان نمایش می یابد.

اما برخی سایت های دیگر تنها مربوط به یک شهر بوده یعنی برای پزشکانی که در این شهر طبابت می کنند این سایت تشکیل شده است به طور مثال:

لیست پزشکان کرج

لیست پزشکان تهران

لیست پزشکان مشهد

لیست پزشکان اصفهان

لیست پزشکان شیراز

این لیست مربوط به هر شهر بوده در سایت های شهر خودشان موجود است.

خوب برای استفاده بهتر از این لیست بهتر است با تخصص ها و زیر تخصص های پزشکی آشنایی داشته باشید.


 

لیست پزشکان

لیست تخصص های مختلف پزشکان

اولین پزشک ها، پزشکان عمومی هستند معمولا بیشتر پزشکان برای گرفتن تخصص ابتدا باید دوره عمومی را بگذرانند مردم بهتر است برای تشخیص بیماری ابتدا به پزشکان عمومی مراجعه کنند.

اگر با تشخیص پزشک عمومی نیاز به مراجعه به پزشک متخصص بود در آن صورت میتوانند به آن پزشک مراجعه نمایند.

یکی از پزشک های متخصص دندان پزشک ها هستند که تمام بیماری ها و کار های مربوط به دندان را انجام می دهند دندان پزشکی نیز زیر تخصص هایی مانند متخصص ارتودنسی، متخصص جراحی لثه، متخصص دندان پزشکی اطفال، متخصص ایمپلنت و ... تقسیم بندی می شوند.

تخصص در زمینه قلب و عروق یا کاردیولوژیست که این تخصص برای بیماری و درمان های مربوط به قلب است و زیر تخصص های مانند فلوشیپ نارسایی قلب، جراح قلب، فلوشیپ اینترونشنال و ... در این زمینه وجود دارند.

هر مشکل و بیماری در زمینه بیماری های مربوط به زنان باید با پزشک زنان و زایمان در میان گذاشته شود.

هر نوع بیماری و مشکلات مربوط به نوزادان و کودکان با پزشکان متخصص اطفال در میان گذاشته می شود که این تخصص نیز به زیر تخصص های فوق تخصص غدد کودکان، فوق تخصص نوزادان، فوق تخصص جراحی اطفال و ... تقسیم بندی می شوند.

یکی دیگر از تخصص ها در زمینه بیماری های روحی و روانی روان پزشک ها هستند بیماری هایی مانند جنون، آلزایمر، دوقطبی و ... باید توسط این متخصصان درمان گردد.


 

لیست پزشکان

تخصص در زمینه کم کاری و پرکاری تیروئید و تمام غدد بدن مربوط به متخصص غدد است.

به منظور عکس برداری در تمام زمینه های رادیولوژی و اشعه ایکس برای تشخیص بیماری ها باید بعد از تجویز پزشک به متخصص رادیولوژی مراجعه نمود.

متخصصان ریه بیماری های مربوط به ریه را تشخیص و درمان می کنند.

در زمینه بیماری های ستون فقرات و سیستم عصبی و مغز باید به متخصص های مغز و اعصاب یا نورولوژیست  مراجعه کرد برخی از زیر تخصص های این رشته متخصص درد، متخصص ام اس، متخصص سرع، متخصص ستون فقرات و ... هستند.

برای تشخیص و درمان انواع سرطان باید به پزشکان انکولوژیست مراجعه نمود.

هر بیماری در زمینه استخوان بدن مانند پوکی و ورم مفصل ها باید با پزشک متخصص این زمینه یعنی ارتوپد در میان گذاشته شود زیر تخصص های این رشته متخصص جراحی دست و پا، متخصص کایروپراکتیک، فوق تخصص مچ پا و ... هستند.

بیماری های مربوط به گوش، حلق و بینی باید توسط متخصص این زمینه درمان شود.

تخصص بینایی یا همان چشم پزشک که تمام مشکلات مربوط به چشم را تشخیص و درمان می کند.

شنوایی سنجی نیز یکی دیگر از تخصص هاست که افراد برای تست شنوایی توسط پزشک به این متخصص مراجعه می کنند.

با لیستی از تخصص های پزشکی در متن بالا آشنا شدیم این لیست به افراد کمک  می کند تا متخصص مخصوص به بیماری خود را پیدا کرده و با وارد کردن نام تخصص، شهر و منطقه خود با لیست پزشکان مربوطه روبرو و به آنان مراجعه نمایند.





:: بازدید از این مطلب : 384
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 11 / 2 / 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: