چه چیزهایی در سفره عقد وجود دارد؟
نوشته شده توسط : علی

سفره عقد یکی از چیزهاییست که در هر نوع عروسی وجود دارد، چه عروسی شما ساده و خودمانی باشد و چه بخواهید عروسی‌تان را مجلل و با شکوه برگزار کنید، سفره عقد از عناصر جدا نشدنی برگزاری عروسی است و همه ی عروس و داماد ها هم دوست دارند که اولین لحظات زندگی مشترکشان را به زیبایی و دل خوش شروع کنند. ما در این مطلب برایتان از تزیین وسایل سفره عقد می‌نویسیم، تفاوتی ایجاد نمی‌کند که بخواهید مراسم عقدتان را در خانه ی خودتان برگزار کنید یا در تالار و دفتر ازدواج، دانستن این موارد به شما کمکز می‌کند تا روز عروسی‌تان به‌یاد ماندنی ترین روز زندگی‌تان باشد.

 چه چیزهایی در سفره عقد وجود دارد؟

آینه: در روزگار قدیم که عروس و داماد ها قبل از ازدواج همدیگر را نمی‌دیدند وجود آینه برای این بود که عروس و داماد صورت یکدیگر را برای بار اول در آینه ببینند و مهرشان به دل هم بیفتد.

شمعدان: بودن شمعدان در سفره عقد نماد روشنایی و نوری است که قرار است بر زندگی عروس و داماد بتابد و ما در مطالب قبلی راهنمای تزیین سفره عقد با آینه و شمعدان مناسب را برای شما نوشته بودیم.

نان و پنیر و سبزی: به نشانه برکت و روزی برای شروع زندگی مشترک

میوه و بادام و گردو: برای تمول و ثروت و برکت زندگی دو نفره عروس و داماد

قرآن : نشان پایبندی به دین و ایمان و راهنمای راه زن و شوهر

کله قند و نبات و عسل: برای شیرینی زندگی عروس و داماد

اسفند: برای دوری چشم بد

حلقه: نشان تعهد و علاقه ی عروس  و داماد به یکدیگر

برای تزیین وسایل سفره عقد از چه چیزهایی باید استفاده کرد؟

تزیین وسایل سفره عقد نیازی به داشتن وسایل حرفه ای و یا حتی داشتن ذوق هنری زیادی ندارد، تنها لازم است که علاقه داشته باشید و اراده کنید تا بتوانید سفره عقدتان را همانطور که دوست دارید تزیین کنید، هیچ قانونی شما را مجبور نمی‌کند که برای تزیین وسایل سفره عقد، رویه خاصی را دنبال کنید و یا از مدل خاصی پیروی کنید، عروسی شما مخصوص به شماست  برای سفره ی عقدتان می‌توانید از رنگ مورد علاقه، یا حتی جنس پارچه مورد علاقه ‌تان استفاده کنید، برای مثال اگر علاقه به رنگ لیمویی دارید می‌توانید از پارچه و تزئینات زرد و گل های زرد رنگ مثل گل آفتابگردان برای تزیین سفره عقد استفاده کنید ، استفاده از پارچه های ترمه و سوزن دوزی شده به جای ساتن ساده سفید هم ایده ای نو و جالب است که به سفره عقد شما رنگ و نشاط می‌دهد.

برای چیدن سفره عقدتان از یک میز برای پهن کردن سفره استفاده کنید، اگر یک میز بزرگ در دسترستان نیست میتوانید از چند میز کوچک با ارتفاع متفاوت استفاده کنید و یک سفره عقد متفاوت و مدرن داشته باشید. روی میز را با پارچه مورد علاقه تان بپوشانید، و بعد وسایل را با توجه به سلیقه و علاقه‌تان بچینید. یادتان باشد که هیچ کس به غیر از شما نباید نحوه چیدن سفره عقد را تعیین کند و علاقه شما حرف اول را می‌زند، اما اگر هنوز برای چیدن وسایل سفره عقدتان سر در گم هستید، پیشنهاد می‌کنیم این چند مدل را ببینید.

 

تزیین وسایل سفره عقد

 

 

منبع : ayneshamdoon





:: بازدید از این مطلب : 959
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 4 / 9 / 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: